Online marketing, begin bij de basis

Waar ben je tegenwoordig nog zonder online aanwezigheid? Nergens. Of beter: nergens te vinden. Wij realiseren online communicatie en marketing. Zonder een stevige online aanwezigheid val je weg ten opzichte van je concurrent. En met al die snel veranderende technieken en spelregels is online marketing een heuvelachtig landschap. Te laat inhaken betekend achterstand, je concurrent wil je immers mijlenver achter je houden. Ook online.

Wij ondersteunen diverse klanten bij hun online aanwezigheid. Dit gaat van Social Media tot adverteren via bijvoorbeeld Facebook. Voor elke online communicatievraag hebben wij een oplossing. Om je te inspireren geven we je graag wat actiepunten waarmee je anno nu online een vliegende start kunt maken. Zo start je jouw online marketing in ieder geval zorgeloos.

Actiepunt 1: Meet je website
Voordat je effectief met online marketing bezig kunt gaan, is het belangrijk om te analysen hoe jouw website werkt. Hoe loopt bijvoorbeeld het verkeer op je website. Om hierachter te komen kun je bijvoorbeeld Google Analytics data bestuderen. Google Analytics weet je namelijk exact te vertellen welke pagina’s op je site het beste scoren. Maar ook waar de bezoekers afhaken. Hierdoor kun je al diverse drempels opsporen en pragmatisch deze problemen oplossen.

Daarnaast is het zo belangrijk om je website klaar te stomen voor alle nieuwe devices. Laten we eerlijk zijn, je bezoekt tegenwoordig vaker websites via je mobiel of tablet. Daarnaast is ook het moment van de dag bepalend voor het apparaat die je bezoeker gebruikt. Wist je namelijk dat mensen overdag voornamelijk surfen via de traditionele computer, terwijl ’s nachts vooral mobiele devices gebruikt worden? Vooral het gebruik van mobiele hardware groeit snel. Zorg daarom altijd voor een goede mobiele weergave. Niet alleen haken je bezoekers af als je site niet fatsoenlijk werkt via de mobiel, maar ook Google (de meest gebruikte zoekmachine) straft een slechte responsive website hard af. Google ziet een niet responsive site namelijk als een enorme drempel. En hoe meer drempels je website heeft hoe lager je scoort in de ranking.

Wij kunnen je alles vertellen over jouw score in Google, maar ook over mobiele websites en Google Analytics. Dit doen wij het liefst in een persoonlijk gesprek, geen enkele website is immers hetzelfde.

Actiepunt 2: Fix je basis
De basis van je website is essentieel. Denk hierbij vooral aan je content. Dus webteksten, maar ook de benaming van de afbeeldingen op je website. De teksten op je website, dus ook de namen van foto’s en andere plaatjes, worden allemaal door de Google-bot meegenomen in de scan van je website. Een ander aandachtspuntje is de linkbuilding binnen je website. Een kapotte link kan bij Google al strafpunten opleveren waardoor je dus weer wat lager gaat scoren.

Een tip van ons: laat anderen eens door je website gaan. Laat ze vertellen over hun klikgedrag en de route die ze doorlopen. Hierdoor krijg je een veel beter beeld van je website. Je kunt je website hierop gebruiksvriendelijker maken. Je reputatie verbeterd en je bezoekers gaan je website meer vertrouwen. Zorg ervoor dat je bezoeker nooit hoeft te zoeken naar essentiële informatie. Plaats deze dus altijd zo ver mogelijk bovenaan. Probeer je te verplaatsen in je doelgroep.

En dan…
Er is nog zoveel meer te vertellen over gebruiksvriendelijkheid en online marketing en communicatie. Zoveel dat het bijna onmogelijk is om dit allemaal in een blog te vermelden. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Wij duiken graag dieper in jouw online aanwezigheid. In een persoonlijk gesprek kunnen wij je dan verder helpen.

Wil je een vrijblijvende afspraak maken of wil je meer informatie over de online mogelijkheden die Vliegende Varkens te bieden heeft? Bel naar 0541 537 827 of mail naar info@vliegendevarkens.nl.