Portfolio

Leefrijk

Voor Fysiotherapie Twenterand in Vriezenveen hebben we een nieuwe naam en complete nieuwe uitstraling mogen ontwikkelen. Zie hier het eerste resultaat: de logo-introductie om de bestaande klanten kennis te laten maken met de nieuwe naam.

Technische Veren Twente

Het logo en huisstijl van Technische Veren Twente was aan vervanging toe, na wel zeker 20 jaar dienst te hebben gedaan. Vliegende Varkens heeft haar frisse kijk erop losgelaten en we zijn tot een mooie, krachtige huisstijl gekomen.

Mantelzorgvuldig

Petra Droste wilde een praktijk als mantelzorgmakelaar starten. Vliegende Varkens is gevraagd mee te denken in de naam en in de look & feel. Na enkele brainstormsessies zijn we op Mantelzorgvuldig gekomen en is er na verloop van tijd een mooie huisstijl ontstaan, waaronder deze website.

Banic

Een stoer nieuw logo was de wens van Bas, de eigenaar van Banic. Bas is een geweldig fijne adviseur met passie voor muziek, sport en heerlijk koken. Het proces van brainstormen met de klant over een ingewikkeld vraagstuk, het actieve meedenken om uiteindelijk met elkaar tot een mooie oplossing te komen, in een ontspannen sfeer, zit allemaal verweven in zijn nieuwe beeldmerk. Ter introductie hebben we een mooie socialmedia campagne uitgezet, waarbij in enkele stappen werd toegewerkt naar de lancering van zijn nieuwe huisstijl.

Mensen met een missie jaarverslag 2021

Jaarverslag in twee talen voor Mensen met een Missie.

Panasonic Healthcare Biomedical

Voor PHCBi hebben we een vervolg op de toekomstvisie ‘Evolution 2020’ mogen ontwerpen, genaamd ‘Metamorphosis 2025’. Een logo waarbij de gedaanteverwisseling van de organisatie is verbeeld, door de basisvorm (nautilus) aan te tasten. De kamers van de nautilusschelp zijn eerst gelijkmatig en gaandeweg ontstaan er nieuwe vormen. Deze vormen verbeelden de ontwikkeling naar een veelzijdige organisatie en een andere productmix. Het verder groeien zien we daarom als de vlinders die ontstaan en verschillende richtingen uit gaan vliegen.

Erfgoed Bossem

Naast cadeaubonnen, notitieblokken en pennen mochten we ook een informatieve folder voor Erfgoed Bossem realiseren. Een sfeervol visitekaartje op gerecycled papier waarin alle aspecten van deze bijzondere locatie worden uitgelicht.

Gezondheidscentrum Kompas

Hoe kan ik mijn bezoekers informeren en wegwijs maken op ons terrein / in ons pand? Dit vraagstuk hebben wij voor Gezondheidscentrum Kompas met succes weten te tackelen. Door het plaatsen van mooie, opvallende en vooral duidelijke bebording & belettering hebben bezoekers snel toegang tot de informatie die voor hen van toepassing is. De plaatsing van de diverse uitingen heeft het gezondheidscentrum veel toegankelijker gemaakt.

Convergence Industry

Convergence Industry heeft meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van membraantechnologie, microfluidica & de ontwikkeling van systemen op laboratoriumschaal. Om extra aandacht te genereren voor deze diensten hebben wij informatieve brochures + aansluitende iconen ontworpen. Elke brochure heeft een eigen thema die gekoppeld is aan een kleur, icoon & ondersteunend beeld. Hierdoor zijn de brochures van elkaar te onderscheiden en is de reeks op den duur makkelijk uit te breiden.

Technische Veren Twente

Technische Veren Twente bestaat 50 jaar! Om dit onder de aandacht te brengen zijn de ontwikkelingen van de afgelopen halve eeuw vastgelegd in een feestelijke jubileumvideo. In deze video verteld Jeroen Kijk in de Vegte over de groei, mijlpalen en gebeurtenissen; allen factoren die TVT heeft gemaakt tot wat het nú is. In samenwerking met Rutger-Jan Gelink (communicatieadviseur binnen TVT), Marco Kuijpers (Masterphoto) & Robin Piek (Robin Piek Videoproducties). Bekijk de video!

Mensen met een Missie

Samen bouwen aan een wereld waarin iedereen wordt gezien en gehoord. Daar werken we graag aan mee! Mensen met een Missie werkt aan een menswaardig bestaan voor iedereen (waar ook ter wereld) en van deze organisatie in Den Haag hadden wij vorig jaar de opdracht gekregen om hun magazine dat 3x per jaar verschijnt, te restylen. Intensief in een opdracht duiken samen met de klant, brainstormen en helemaal vanaf de grond opnieuw opbouwen; dat doen we graag! Met trots presenteren we dan ook graag de eerste uitgave, die inmiddels door de abonnees ook ontvangen en grondig gelezen is. Femke van der Biezen van Mensen met een Missie bedankt voor de leuke, fijne samenwerking, en Barbel van Zuijlen van BuroBarbel voor de tekstredactie. Enne, kijk op mensenmeteenmissie.nl als je nog meer wilt weten, een donatie wilt doen of mee wilt op reportersreis.

Medisch Spectrum Twente – MST

MST benaderde Vliegende Varkens met de vraag om mee te denken over het terrein rondom het complex: een veel voorkomend probleem was het niet naleven van de regels. Met name het stallen van fietsen en scootmobielen maar ook het rookbeleid. Ons antwoord: de realisatie van diverse aanduidingen / uitingen rondom en binnenin het pand die de bezoekers wijzen op de regels zodat deze beter worden nageleefd.

Ropeblock B.V.

Ropeblock B.V. is in veel opzichten een toonaangevende leverancier voor zowel de nationale als internationale hijsindustrie; het bedrijf viert dit jaar dan ook hun 25-jarig jubileum. Vliegende Varkens werkt inmiddels al 10 jaar voor deze geweldig leuke opdrachtgever. Wij hebben de (inmiddels aardig lijvige) productcatogus gerestyled en de aankleding van de beursstand voor de BAUMA 2019 verzorgd. Een flinke kluif waar we met bijzonder veel plezier aan hebben gewerkt!

Boeskoolstroom

Voor Boeskoolstroom hebben we een folder ontworpen die informatie verstrekt over het eerste collectieve zonnestroomproject van deze Oldenzaalse Energiecoöperatie. Een fris en overzichtelijk ontwerp waarbij een eigen variant van het befaamde Boeskoolmenneke is gemaakt.

Training with a Twist

Wij houden van ambitieuze klanten, daarom was het ook een feestje om voor Britta Lassen van Training with a Twist aan de slag te gaan. Zij faciliteert vernieuwing in organisaties en teams waar een andere manier van denken en doen gewenst is. Om haar diverse diensten te promoten heeft Vliegende Varkens een frisse ‘twist’ mogen geven aan de website. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk hier: trainingwithatwist.nl

AcuteZorg Euregio

Voor AcuteZorg Euregio hebben we een tal van huisstijldragers mogen realiseren, waaronder: visitekaartjes, brief- & volgpapier, enveloppen en diverse (Word)templates voor agenda’s, rapporten & presentaties.

ReclameArsenaal

De stichting het ReclameArsenaal heeft tot doel het behoud en beheer van het erfgoed van de Nederlandse reclame. Wij mochten de website met de collectie en de archieven compleet restylen met als resultaat een overzichtelijke en eigentijdse showcase. Bekijk het resultaat: www.reclamearsenaal.nl

De Kikvorsch B.V.

Vliegende Varkens mocht de 6-verpakking & koffer ‘World of Beers’ ontwerpen in opdracht van De Kikvorsch B.V. De koffer bevat een unieke selectie aan wereldbieren en is onder andere verkrijgbaar bij Gall&Gall.

Aannemersbedrijf Roetgerink

Voor aannemersbedrijf Roetgerink in Goor hebben we een compleet nieuwe website mogen ontwerpen en realiseren. Bekijk het resultaat: www.roetgerinkgoor.nl

Erfgoed Bossem

Voor Erfgoed Bossem in Lattrop-Breklenkamp hebben we deze opvallende cadeaubon mogen ontwerpen. Leuk om te krijgen maar nog leuker om te maken.

Everwood Ruimterijk Design

Voor dit interieurontwerpbureau en bouwbedrijf hebben wij de huisstijl op een heel stijlvolle wijze gerestyled. Daarnaast hebben we een leuke nieuwe pay-off ontwikkeld: Ruimterijk Design, passend bij deze tijd en bij de organisatie die Everwood inmiddels is. We hebben divers foldermateriaal ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld deze inspiratiefolder in harmonicavorm.

Freya

Voor de vereniging Freya hebben we een compleet nieuwe responsive website mogen ontwerpen. Deze website is op elk platform (o.a. smartphone en tablet) vriendelijk in gebruik. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de website: www.freya.nl

Pre-U Junior – Universiteit Twente

De nieuwe uitgave van het kennismagazine van Universiteit Twente is opgeleverd, genaamd Xperimenta. Een magazine dat kinderen vanaf 12 jaar informeert en enthousiasmeert over techniek. De lezers maken op een mooie, overzichtelijke manier kennis met wetenschappelijke thema’s, zoals bijvoorbeeld ‘licht’.

Aemics Smart Products

Voor elektronicabedrijf Aemics in Oldenzaal hebben we de nieuwe huisstijl mogen ontwerpen, bestaande uit: logo, handelsdrukwerk zoals visitekaartjes, briefpapier en enveloppen, een folder en de beursaankleding.

ROC van Twente

Voor het ROC van Twente hebben we weer een nieuwe Ziel in Zakelijkheid (5e editie) mogen ontwerpen. Altijd een uitdagende klus waar we ons volledig op kunnen storten en onze creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan.

ViaMuziek

Voor ViaMuziek, een muziektherapeut in Overijssel, hebben we de website compleet gerestyled. Benieuwd? Bekijk het resultaat: www.viamuziek.com

Velco Brandbeveiliging & Bedrijfshulpverlening

Voor Velco Brandbeveiliging & Bedrijfshulpverlening hebben we een informatieve brochure, doorvouw-folder en landing page voor op de website mogen realiseren met als thema een nieuwe innovatie op het gebied van noodverlichting.

Panasonic Healthcare Biomedical

Om de toekomstvisie van Panasonic Healthcare Biomedical te ondersteunen hebben we een logo mogen ontwerpen, Evolution 2020 genaamd. Uit vele schetsen is gekozen voor een creatieve vertaling van de nautilusschelp naar beeldmerk. De schelp is één van de symbolen voor evolutie; het sluit een bepaald tijdperk af met steeds een nieuwe schelpkamer en groeit door naar een volgende fase. Dit proces gaat in stappen – stappen die je ook als bedrijf zet – om uit te groeien tot een groter geheel. De uitwerking hieronder toont de kern van een schelp die uitvloeit naar treden van een trap, waarbij je stap voor stap hogerop komt en daarmee dichter bij het te bereiken doel.

Gezondheidscentrum Haverstraat

Wij hebben de vormgeving van o.a. de wandvisuals, de bewegwijzering, parkeerbordjes en de gevelbelettering mogen verzorgen voor dit gezondheidscentrum. Al deze items passen perfect bij de sfeer en uitstraling van het pand, waardoor het gedachtengoed waarmee het pand is ontworpen, extra onderstreept wordt.

Week van de Amateurkunst (WAK)

I.s.m. Cultuurmakelaar Oldenzaal hebben we de restyling mogen verzorgen van de uitingen voor ‘Week van de Amateurkunst’ te Oldenzaal. De programmafolders, posters en ansichtkaarten kregen een fris modern karakter waarin de huisstijl van WAK en VVV Oldenzaal subtiel met elkaar zijn verweven.

Stichting Dare

Stichting DARE heeft zich ten doel gesteld kansarme kinderen, waar ook ter wereld, structureel te ondersteunen. Wij ondersteunen op onze beurt Stichting Dare graag. Bekijk het resultaat: www.stichting-dare.nl

Aemics & Move2Data

De Motion Tracker is een High-Tech tool voor het registreren van beweging. Dit product is het resultaat van een samenwerking tussen Aemics & Move2Data; ontwikkelaars van smart products. Om de Motion Tracker aan de man te brengen hebben wij twee wikkels mogen ontwerpen die beiden een eigen sfeer uitstralen en de connectie tussen beweging en technologie weergeven.

Ropeblock

Voor Ropeblock hebben we een extra item mogen toevoegen aan de reeds door ons ontworpen huisstijl, namelijk een schrijfblok.

Restaurant De Stiftsschuur

Voor Restaurant De Stiftsschuur te Weerselo (Het Stift) hebben we een logo, diverse huisstijluitingen en de website mogen ontwerpen.

Nolet Uitvaartbegeleiding

Voor Nolet Uitvaartbegeleiding hebben we een complete serie kennisgevingskaarten en overlijdensadvertenties mogen ontwerpen, deze worden omlijst door een luxe presentatiemap voorzien van een subtiele logo-preeg en leren handgreep.

StudYoPi & ACoF

Voor coaching en yogacentrum StudYoPi / ACoF in Borne hebben we de website mogen restylen. Het resultaat: een zeer gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website. Bekijk hier: www.studyopi.nl

Deldens Dis

Voor een cateringbedrijf in Twente hebben wij een complete huisstijl ontwikkeld; van offertemappen tot gerechtenprikkers en servetjes aan toe!

Pijn&Co

Recent hebben we een website opgeleverd die kinderen en professionals moet ondersteunen op het gebied van chronische pijn. Het informatieplatform pijnenco.nl moet dit probleem een gezicht geven. Het biedt aan zowel kinderen als ouders, maar daarnaast ook aan professionals handvatten – in de vorm van filmpjes, tips en trics en achtergrondinformatie – om jonge patiënten beter te ondersteunen en het probleem sneller te onderkennen.

Stimuland

Onze opdracht: twee magazines ontwikkelen die enerzijds echt bij elkaar moesten horen, maar toch ook separaat te lezen moesten zijn. Wij kwamen uit op één magazine waarbij de ene variant liep tot de helft en als je het blad omdraaide dan kon je het andere deel lezen. Een heel efficiënte oplossing, waarmee een veel grotere doelgroep aangesproken wordt.

Boerderijcampus

Al enige jaren werken wij voor een zorgboerderij in Denekamp. Vorig jaar is de naam veranderd in Boerderijcampus. Wij hebben in samenwerking met INC Merkbeleving de complete huisstijl opgezet, inclusief de nieuwe website. Bekijk het resultaat: www.boerderijcampus.nl

Everwood Ruimterijk Design

Voor dit interieurontwerpbureau en bouwbedrijf hebben wij de huisstijl op een heel stijlvolle wijze gerestyled. Daarnaast hebben we een leuke nieuwe pay-off ontwikkeld passend bij deze tijd en bij de organisatie die Everwood inmiddels is. We hebben divers foldermateriaal ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld deze inspiratiefolder in harmonicavorm.

Tjooner – JCC Software

Voor een product van softwarebedrijf JCC hebben wij een prachtige huisstijl ontwikkeld, waar een heel positioneringstraject aan vooraf ging. Door eerst hierop in te haken, krijg je een goed doordachte strategie, die vervolgens heel fijn uit te rollen is naar doelen en middelen. Zo’n route lijkt erg complex, maar werkt perfect. Alle neuzen staan dezelfde kant op, waardoor je een consequent doorgevoerde en evenwichtige huisstijl kunt opleveren. Hier zie je een inventieve doorvouwfolder, ter introductie van het merk Tjooner.

Everwood Ruimterijk Design

Voor Everwood hebben we een heel mooie cms (WordPress) website ontwikkeld, die perfect aansluit bij hun huisstijl en uiteraard voldoet aan alle eisen van deze tijd. Bekijk het resultaat: www.everwood.nl

Tuincentrum Wolters

Voor Tuincentrum Wolters hebben we al veel leuke items mogen ontwerpen; een cadeaubon, plattegrond, draagtas, menukaarten & borden. Daarnaast hebben we ook de aankleding mogen verzorgen van de (kerst)gevel, het wagenpark en de brasserie.

ROC van Twente

De Ziel in Zakelijkheid is een magazine dat in de komende jaren 3x per jaar wordt gemaakt door en voor alle collega’s van het College Commercie en Ondernemen van het ROC van Twente. Doel: de grote hoeveelheid collega’s die elkaar heel vaak niet eens zien of elkaar niet kennen, toch een gezicht te geven. Met spannende interviews (Marieke ten Vaarwerk) en prachtige foto’s (Rikkert Harink) is het telkens een feestje om hieraan te mogen werken!

Spoedzorg zonder grenzen

Voor Spoedzorg zonder grenzen hebben we naast de huisstijl ook een tweetalige website mogen realiseren. Deze website informeert de bezoeker over het concept en nodigt uit om mee te denken in de verbetering van spoedzorg in de Euregio. Bekijk het resultaat: www.spoedzorgzondergrenzen.nl

Wasserij Engelberink

Voor een wasserij in Oldenzaal is in 2006 een logo en huisstijl ontwikkeld. Anno nu oogt het nog steeds fris. Ligt dat aan de wasserij of hebben we gewoon een erg goed logo ontworpen?

Erfgoed Bossem

Voor Erfgoed Bossem in Lattrop-Breklenkamp hebben we een uitgebreide huisstijl mogen ontwerpen, bestaande uit: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, etiketten, stickers, kaarten & cadeaubonnen.

Imitzz

Vorig jaar hebben wij enkele pitches gewonnen, waaronder een voor het Duitse merk Imitzz: een groothandel voor koffie, vruchtensappen, thee en kleine snacks gericht op de horeca.

Gezondheidscentrum Haverstraat

Het gebouw is al een bijzonder ontwerp bekroond met de Bouwprijs 2016. En zo’n weldoordacht pand heeft natuurlijk ook behoefte aan een dito logo en huisstijl. In erg prettige samenwerking met de klant hebben we een uitgebreid onderzoek naar kleuren en vorm gedaan. Met als resultaat een prachtig organisch logo dat de waarden van de klant weergeeft.

Ropeblock

Voor onze klant Ropeblock, een bedrijf dat wereldwijd handelt in hijsoplossingen, hebben wij recentelijk een heel lijvig boekwerk opgeleverd in de vorm van verkoopcatalogi in diverse talen.

Plegt-Vos

Voor dit bouwbedrijf in de breedste zin van het woord hebben wij diverse brochures, films en presentaties opgeleverd, die het karakter van het bedrijf (open, transparant en eigenzinnig) heel goed onderstrepen.

Schröder Interieurs

In 2010 hebben wij voor Schröder Interieurs een nieuwe huisstijl, inclusief website ontworpen. Inmiddels hebben wij voor de tweede keer de restyling van de website mogen doen met als resultaat deze frisse en eigentijdse showcase van hun expertise. Bekijk het resultaat: www.schroder-interieurs.nl

Rabobank Oost Nederland

Alle kantoren in de regio zijn overgegaan op ‘het nieuwe werken’. Niet meer een eigen bureautje met je eigen plantje op tafel, maar aanschuiven waar je op dat moment behoefte aan hebt. Dit vergt natuurlijk wel uitleg en instructie. Wij hebben hiervoor een online magazine ontwikkeld.

Te Kiefte Architecten

Voor Architectenbureau Te Kiefte hebben wij deze huisstijl ontwikkeld. Stoer, fris en eigentijds, maar toch tijdloos; perfect passend bij dit bureau!

Serenotex

Textielbedrijf Serenotex benaderde ons of wij een complete restyling van hun huisstijl wilden doen. Een erg leuke opdracht, vooral omdat hij zo mooi breed was. Ook de beursstand en de verpakkingenlijn hebben we op de schop genomen.

Saxion

Drie jaar lang hebben wij met veel plezier voor Saxion Hogeschool gewerkt aan studiegidsen, wervingsmateriaal en presentaties. Bedankt voor de leuke samenwerking!

Ropeblock

Voor Ropeblock mochten wij ook dit voorjaar weer een beursstand ontwikkelen. Een stand die buiten gebruikt zou worden, op de Bauma 2016 in München. We hebben een mooie combinatie weten te maken: nuttige informatie tonen en vooral toch heel veel sfeer neerzetten.

Stimuland

Maatschappelijk vastgoed is een hot item voor veel gemeentes. Moet elk dorp een gymzaal hebben of kun je als buurgemeentes ook maatschappelijk vastgoed delen? Stimuland heeft hiervoor in samenwerking met kennisinstituten enkele modellen ontwikkeld en op een kennisdag gepresenteerd. Wij mochten als begeleidend materiaal een mooi naslagwerk ontwerpen.

Quick Tennis Oldenzaal

De huisstijl van Quick Tennis Oldenzaal was toe aan een opfrisbeurt. Wij hebben het logo in een nieuw jasje gestoken, de buitenborden aangepast zodat deze aansluiten bij de huisstijl en het pand is voorzien van opvallende wandvisuals.

StudYoPi

Voor Yoga- en beweegcentrum StudYoPi in Borne hebben we een drietal folders mogen ontwerpen. Deze compacte folders hebben ieder hun eigen thema en verstrekken informatie over de diverse yogalessen.

Spoedzorg zonder grenzen

Om in de grensstreek snel en accuraat te kunnen worden geholpen bij acute zorgsituaties, is een  grenzeloze zorgketen ontwikkeld. Zodra elke seconde telt, moet het niet uitmaken waar je wordt opgenomen, als het maar snel gebeurt! Wij hebben de huisstijl hiervoor ontwikkeld.

Dok018

Dok018 is een multidisciplinaire behandelpraktijk (kinderfysiotherapie, kinderpsychologie) in Middelburg) voor kinderen en jongeren tot 18 jaar. Wij hebben in vier jaar tijd de huisstijl mogen ontwikkelen met divers foldermateriaal, een website en andere ondersteunende middelen. Bekijk het resultaat: www.dok018.nl

UWV

Als topsporters uit de sport willen stappen, zijn ze voor het bedrijfsleven, met hun winnaarsmentaliteit een geweldig mooie aanvulling. De topsporters hebben echter flink begeleiding nodig om in het ‘gewone’ leven te landen. Servicepunt Topsporters begeleidt ze daarin. Wij hebben voor het promotiemateriaal van dit UWV-servicepunt een beeldtaal ontwikkeld en divers reclamemateriaal.

ROC van Twente

In opdracht van het College van Bestuur en de afdeling communicatie van ROC van Twente hebben wij een magazine ontworpen om nieuwe medewerkers wegwijs te maken in de enorm grote organisatie. De naam: NICO (NIeuwe COllega).

Imitzz

Voor Imitzz hebben we een heel eigentijdse, gedurfde huisstijl ontwikkeld. Door te werken met modellen en systemen weten wij tot oplossingen te komen die internationaal goed aanslaan en niet zo maar een modegril zijn.

Ropeblock

Voor Ropeblock hebben we al stapels werk gemaakt en elke keer is het weer een groot plezier om voor deze klant te mogen werken. Wij genieten enorm van klanten waarmee je echt partner bent en daarmee veel meer dan enkel een ‘u-vraagt-wij-draaien-toeleverancier’.

Daarmee breng je elkaar tot grotere hoogtes en ben je echt trots op hetgeen je oplevert!

Keuper

Jan Keuper, een kaasboer uit Twente wilde een extra product op de markt zetten en heeft dit gevonden in jawel, pasta! En dan wel echt meteen heel erg goede pasta! Wij hebben voor beide organisaties de huisstijl ontwikkeld en natuurlijk horen daar ook pastaverpakkingen bij!

Serenotex

Voor Serenotex, hebben wij op basis van alle ingrediënten van hun nieuwe (door ons ontwikkelde) huisstijl tevens de creatieve vormgeving geleverd voor hun website. Bekijk het resultaat: www.haton.com